Paradokserne ved inkasso

Det mest effektive ved inkasso er, at hjælpe folk med at betale til tiden. Hvis betalingen er forsinket, er der lige så mange veje til betaling, som der er kunder. Det spænder lige fra en venlig sms hele vejen til gældssanering.

Det er vigtigt, at have en inkasso-partner der kan arbejde med hele spektret. Men selv de bedste værktøjer er ubrugelige, hvis du bruger dem på det forkerte tidspunkt, og til det forkerte formål. Vi kender dine kunder godt, og vi kan hjælpe dig med, at nå den rette kunde, på det rette tidspunkt, med den rette besked.

Kredithåndtering, er en del af hele kunde-oplevelsen, og har kæmpe indflydelse på din kundes forhold til dit brand. Det er en integreret del af kunde-rejsen, og bør være i overensstemmelse med den oplevelse af dit brand, som du yder både før og i købsøjeblikket. På den måde, kan en ubetalt faktura eller for sen betaling være en mulighed til at opbygge loyalitet. En god inkasso-partner bør hjælpe dig med at forstå livsværdi, især når en kunde har ramt en hård periode.

Flertallet af kunderne betaler, og betaler til tiden. Afhængigt af, hvilken branche du er i, kan antallet af kriminelle fakturaer være så lavt som 2-3 procent. Så hvad er i virkeligheden den strategiske værdi af en inkasso-partner? Dybdegående viden om, hvad der karakteriserer disse 2-3 procent – hvordan man genkender og undgår dem, uden at afvise gode kunderelationer – vil hjælpe dig med, at udvide din forretning med en lavere risiko-grad.

Afhængigt af, hvilken branche du er i, kan antallet af kriminelle fakturaer være så lavt som 2-3 procent.
Vi kender dine kunder godt, og vi kan hjælpe dig med, at nå den rette kunde, på det rette tidspunkt, med den rette besked.
Vi kender dine kunder godt, og vi kan hjælpe dig med, at nå den rette kunde, på det rette tidspunkt, med den rette besked.

De fleste virksomheder har en masse data, men ikke nok indsigt i, hvordan man vejleder i forretningsbeslutninger. Det er, når du tilfører analyser til dine data kombineret med andre datakilder, at du ser den virkelige værdi i det. Det kan synes som et paradoks, men sandheden er, at nogle mennesker eller virksomheder, som du vender fra dig på grund af usofistikeret data-håndtering og risikovurderingsprocesser, kan være dine mest værdifulde kunder.

Når du forstår mere omkring dine kunders præferencer og handlinger får du et bedre begreb om de kredit-relaterede risici, såvel som belønninger. Tal med os om, hvordan du kan få din gældsportefølje til at fungere for dig.